طرح توجیهی تولید مکمل غذایی☀️(مجوز+ گرید)

طرح توجیهی مکمل غذایی_پرشین پلن

فهرست مطالب

موضوع این مقاله طرح توجیهی مکمل غذایی است. یکی از کلیدی‌ترین پارامترها جهت دریافت مجوز شروع کسب و کار از وزارت صنعت، معدن و تجارت، داشتن طرح توجیهی دقیق است. در نتیجه کارشناسان ما در تیم پرشین پلن با مد نظر قرار دادن این طرح از زوایای مختلف و با کمک گرفتن از مطالعات بازار اقدام به نگارش طرح توجیهی مکمل غذایی نموده‌اند.

مکمل غذایی نوعی ماده‌‌ی خوراکی شامل ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم‌ها و گیاهان است. این مکمل‌ها به شکل پودر، قرص، کپسول، مایعات و … تولید می‌گردند. مکمل‌های غذایی باید توسط پزشک تجویز شوند. امروزه استفاده از این مکمل‌ها رواج زیادی دارد. در ادامه اطلاعات کامل‌تری درباره طرح توجیهی مکمل غذایی ارائه می‌کنیم، پس این مقاله را تا انتها دنبال نمایید.

معرفی و مزایای تولید مکمل غذایی

همانطور که ذکر شد، استفاده از مکمل غذایی این روزها رواج زیادی دارد. تغییراتی که در سبک زندگی و عادات غذایی انسان‌ها اتفاق افتاد باعث شده تا از مکمل‌های غذایی برای تقویت سیستم جسمانی استفاده شود. در نتیجه این مکمل‌ها از بازار پررونقی برخوردار هستند. از جمله‌ی مهمترین مزایای طرح تولید مکمل غذایی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت سیستم جسمانی افراد
  • ایجاد اشتغال زایی برای اشخاص مختلف
  • رقابت با برندهای مطرح خارجی و جلوگیری از خروج ارز از کشور

  طرح توجیهی بسته بندی مواد غذایی☀️(doc+pdf) سال 1403

توجیه پذیری اقتصادی تولید مکمل غذایی

در خصوص توجیه پذیری اقتصادی طرح توجیهی مکمل غذایی لازم به ذکر است که تحقیقات انجام شده در چند سال گذشته در کشور نشان می‌دهد که میزان فروش مکمل‌های تولید داخل در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. لذا این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که میزان تقاضای مکمل‌های غذایی در بازار کشور نسبتا زیاد است.

از طرفی، با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌ی داروسازی در کشور وجود دارد، امروزه شرایط برای تولید این مکمل‌ها در کشور به شدت فراهم است. لذا با تولید این محصولات می‌توان درآمد قابل توجهی را به دست آورد. لازم به ذکر است که صادرات مکمل‌های غذایی به کشورهای همسایه نظیر عراق، امارات، قطر، پاکستان و … نیز از رونق بالایی برخوردار است.

توجیه پذیری اقتصادی تولید مکمل غذایی_پرشین پلن

سود و درآمد تولید مکمل غذایی

همانگونه که در قسمت‌های قبلی هم ذکر شد، طرح تولید مکمل غذایی یکی از طرح‌هایی است که بازار فروش پررونقی دارد و همین موضوع سبب شده تا سودآوری قابل توجهی داشته باشد. سود و درآمد طرح تولید مکمل غذایی به حجم و نوع مکمل‌های تولیدی وابسته است. با این وجود، نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که میزان سودآوری طرح توجیهی تولید مکمل غذایی در داخل کشور چیزی بین 30 تا 35 درصد است. در صورت صادرات این محصولات به بازار کشورهای همسایه، میزان سودآوری این طرح به مراتب بالاتر خواهد رفت.

معرفی دستگاه‌ها و تجهیزات برای تولید مکمل غذایی

برای اجرایی کردن طرح تولید مکمل غذایی به یکسری تجهیزات و وسایل اولیه نیاز است که بسته به نوع مکمل غذایی متفاوت خواهند بود. با این وجود مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای تولید مکمل غذایی عبارتند از:

  • جت پرینتر
  • آسیاب
  • دستگاه میکسر و مخلوط کن اتوماتیک و آون
  • سیل القایی و دربند
  • هود شیمیایی و هود میکروبی
  • ترازوی دیجیتال
  • انکوباتور، اتوکلاو و کلونجر
  • معرف کواکس
  • بن ماری
  • دستگاه کپسول پرکنی اتوماتیک و دستگاه کپسول شمار

  طرح توجیهی تولید مواد غذایی☀️(برای دریافت مجوز فعالیت)

آشنایی با مراحل تولید مکمل غذایی

در این قسمت به صورت مختصر درباره مراحل تولید مکمل غذایی صحبت خواهیم کرد. قبل از آن اما لازم به ذکر است که بسته به شکل ظاهری مکمل غذایی و با توجه به اینکه مکمل‌ها به صورت پودر، قرص و یا کپسول تولید می‌شوند، فرایند تولید این محصولات متفاوت خواهد بود. با این وجود تولید مکمل غذایی به صورت قرص و کپسول رواج بیشتری دارد. در نتیجه ما در این قسمت سعی داریم به صورت مختصر درباره فرایند تولید آن‌ها صحبت کنیم.

در فرایند تولید مکمل غذایی به صورت کپسول، ابتدا مواد اولیه را با استفاده از دستگاه اوسیلاتور و یا وی بلندر به پودر تبدیل می‌کنند. پس از آن، نوبت به کنترل کیفیت پودر تولید شده می‌رسد. در مرحله‌ی بعدی پودر مکمل غذایی و همچنین پوکه‌ی کپسول به دستگاه جی کا اف انتقال پیدا می‌کند و کپسول مکمل غذایی تولید می‌شود. در مرحله‌ی بعدی، وزن کپسول‌ها کنترل شده و کپسول‌های خالی از کپسول‌های پر جدا می‌شوند. بعد از آن، نوبت به انتقال کپسول‌ها به دستگاه بلیستر می‌رسد تا مقاومت آن‌ها سنجیده شود. پس از تایید مقاومت و کیفیت کپسول‌ها، آن را بسته بندی کرده و در بازار عرضه می‌کنند.

اما در خصوص فرایند تولید مکمل غذایی به صورت قرص لازم به ذکر است که ابتدا مواد اولیه را وزن می‌کنند. پس از آن مواد را به دستگاه وی بلند و اوسیلاتور انتقال می‌دهند تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. سپس نوبت به کنترل کیفی مواد مخلوط شده می‌رسد. بعد از تایید کیفیت، مخلوط مواد اولیه با استفاده از دستگاه گلت خشک شده و دوباره پودر و مخلوط می‌شوند. پس از آن، پودر تولید شده را با استفاده از دستگاه فته به قرص تبدیل می‌کند. در مرحله‌ی بعد نوبت به کنترل اندازه و وزن قرص می‌رسد. پس از آن قرص‌ها با استفاده از دستگاه سرواک بیلیستر می‌شوند. سپس برای کنترل بیلیستر قرص، آن‌ها را به واحد کنترل کیفی انتقال داده و پس از تایید، قرص‌ها بسته بندی شده و آماده‌ی عرضه به بازار می‌گردند.

طرح توجیهی تولید مکمل غذایی برای اخذ مجوز کسب و کار

راه اندازی هر کسب و کاری در ابتدا به یکسری مجوز نیاز دارد. در خصوص طرح تولید مکمل غذایی نیز در مرحله‌ی اول شما باید برای دریافت مجوز به سازمان غذا و دارو مراجعه کرده و مجوز احداث یک واحد تولیدی را دریافت نمایید. پس از آن باید از وزارت صمت، مجوز تاسیس کارخانه‌ی تولید مکمل غذایی را دریافت کنید. دریافت مجوز برای تولید مکمل غذایی نیازمند داشتن طرح توجیهی است.

طرح توجیهی مکمل غذایی ارائه شده برای دریافت مجوز کسب و کار باید طرحی دقیق و کامل باشد و جوانب آن در تمام ابعاد مورد بررسی قرار گیرد. لذا نوشتن این طرح توجیهی نیازمند اطلاعات کافی در آن حوزه و همچنین مهارت و تجربه است.

سفارش طرح توجیهی تولید مکمل غذایی

تیم پرشین پلن یکی از بهترین تیم‌های فعال در حوزه بازرگانی در کشور است که با استفاده از تجربیات کارشناسان خبره و با کمک گرفتن از مطالعات انجام شده در بازار در زمینه‌ی تهیه طرح‌های توجیهی در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند. طرح تولید مکمل غذایی نگارش شده توسط تیم پرشین پلن مورد تایید کانون مشاوران بانکی و اعتباری کشور است و فرایند دریافت مجوز کسب و کار را ساده‌تری می‌کند. جهت سفارش طرح توجیهی کافی‌ست با کارشناس ارشد ما در تیم پرشین پلن تماس بگیرید.

مهندس خلیلیان

شماره تماس جهت سفارش طرح توجیهی

ساعت کاری 8 تا 24:  ۰۳۶۱ ۰۰۶ ۰۹۱۲
مهندس مهدی خلیلیان؛ عضو ارشد کانون مشاوران اعتباری و بانکی ایران و یکی از حرفه‌ای‌ترین طرح نویسان کشور با ۲۵ سال سابقه در حوزه سرمایه‌گذاری و تجربه حضور در ۳ وزارتخانه اقتصادی کشور

اشتراک‌گذاری

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی مقالات

راهنمای سفارش طرح توجیهی

دسته‌بندی طرح‌های توجیهی